28 mars, 2007

Födelsedag

Idag fyller man år då. Det gör man visst en gång om året.
Så vad har jag åstadkommit under det senaste året?

Tja, jag har mist den underbaraste pojkvän jag någonsin haft, jag har hamnat efter med massor med skola och jag har gjort min chef arg på mig.

Sen har jag i och för sig också kommit med i ett gäng styrelser, blivit vald till talman för min studentkår och faktiskt fått ett jobb där jag har en chef som kan bli arg på mig... Så det är väl inte bara dåligt. Dessutom är ett par av styrelserna jag kommit med i sådana styrelser som kan leda till ännu fler politiska uppdrag inom den liberala rörelsen, något jag ser fram emot. Man får vara glad för det lilla så att säga.

Nu har jag levt ett kvarts sekel, idag blev jag officiellt 25 år. Det känns gammalt. Det känns som att jag inte har hunnit allt jag borde och vill. Vet inte hur man avhjälper det tyvärr.

En annan not är att det nästan inte är någon som kommit ihåg att jag fyller år. Bara ett par kompisar som ringt, ytterligare ett par som skickat sms och sen några som sett på Qruiser att jag fyller år och skickat ett mess där. Men nästan ingen av de närmaste vännerna har hört av sig. Vad har jag gjort för fel? Alla vet att jag fyller och när, alla vet att jag fyller 25. Hur har de då kunnat glömma? Eller väntar de på att jag ska skicka en inbjudan till en fest?

Dagen rent allmänt har bjudit på två gratulationskort och i övrigt ingenting. Föreläsning på dagen, jobb nu. Inget roligt. Inget speciellt alls under hela dagen.
Så roligt var det att bli 25.

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan alltid önska sig mer. Sådan är vår lott i livet. Personligen önskar jag mig en blogglänk :D

Grattis på fölsedan! igen ;)