10 oktober, 2008

Bryssel

Så har man besökt Bryssel också. Mycket trevlig stad, faktiskt. Jag gillar den skarpt.

Vi var förmodligen ganska nyttiga där, många bra idéer inför den kommande valrörelsen kom fram. Självklart hann vi ju med lite öl och annat trevligt samkväm också. Jag gillar skarpt det faktum att en Leffe Bruin kostar € 2,20 på en irländsk pub vid Luxemburgplatsen (utanför parlamentet alltså).

Har definitivt bestämt mig för att lära mig lite fler språk nu. Vet bara inte om jag ska börja med nederländska eller franska... Får väl söka båda delar till våren så får vi se vad som händer. Fast råd kring detta tas tacksamt emot ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra initiativ! Franska rekommenderas helt enkelt eftersom det är lingua franca #2 inom EU. Bon sur!

Fredrik sa...

Helt klart holländska. även om det ju är flamländska som gäller i Bryssel. ;P