15 september, 2008

Hur svårt kan det vara? Avdelning spärrservice

Jag jobbar idag på spärrservice. Vi spärrar bankkort. Låter det svårt att förstå?

Tydligen är det det. Jag har på 50 samtal idag tagit 21 som vi klassar som "rådgivning", dvs svara på frågor, hänvisa vidare och annat som inte har det minsta med vårt jobb att göra. Folk som vill veta hur mycket pengar de har på konto eller kredit, fråga om försäkringarna på kortet, öppna konton åt sina döttrar på två år - för att nämna några frågor jag fått på mindre än 5 timmars arbete.

Det här markerar för övrigt första inlägget i en av två klassiska serier som du kommer hitta på min blogg framöver, nämligen "Hur svårt kan det vara?". Den andra serien heter "Hur tänkte de nu?" och du kommer se inlägg i den serien framöver.

1 kommentar:

Rasmus sa...

På ett sätt är jag glad att jag inte har någon röst idag. Jag saknar inte spärren.