08 juli, 2008

Almedalen, måndag

Ballonger i dalen

Måndagen inleddes med rollspel, Minister för en dag. Jag intog posten som utrikesminister för en före detta kolonialmakt på dekis. Vi gjorde vårt bästa i regeringen för att komma till rätta med våra miljöproblem och minoritetsbefolkningens situation. Utrikespolitiskt genomdrev vi att vi i regionen skulle bilda en union för att främja fred, mänskliga rättigheter, handel och demokrati. Vi byggde en bro över sundet till vårt grannland och vi lyckades få ut en tidsplan för införande av demokrati i vårt grannland militärdiktaturen. Vi gav också bistånd och kompletterade med frihandelsavtal till regionens fattigaste land. Allt som allt en lyckad liberal politik. Dessutom var det en reporter där från Gotlands allehanda och skrev lite, artikeln hittar du här.

Efter rollspelet blev tre av oss från LUF Storstockholm intervjuade för en tidning som kommer delas ut till högstadie- och gymnasieelever i Västra Götaland i höst. Vi gjorde bra ifrån oss tycker jag, så LUF Väst får tacka oss (förutom jag var det Natalia och Andreas) för alla nya medlemmar de kommer få till hösten.

Efter intervjun (som gjorde att vi inte fick någon lunch) ville TV4 ha bra bilder på en FRA-demonstration till sin intervju med Frida så det blev för mig att dra på mig Tolgfors-mask och avlyssna de andra LUFarna som satt med sina datorer och telefoner brevid. Inslaget kom tydligen med i TV4-nyheterna så det blev helt klart lyckat!

Annars har jag personligen hängt mycket med en kompis från Gröna studenter. Jag har utsett honom till min personliga match-maker så han ska hitta en söt "grönsak" att para ihop mig med.

För övrigt är det konstaterat vad som är poängen med att gå på seminarier; gratis mat!

Snittar

1 kommentar:

Joakim sa...

Kanonbra Per! Inväntar att få läsa intervjun med spänning nu =)