14 juli, 2005

Ack Värmeland du sköna...

Semester. Har varit helt bortkopplad i snart två veckor. Hur skönt som helst, som du, käre läsare, säkert kan förstå.

Just nu befinner jag mig i det sköna Värmelandet och kopplar av hos en kompis. Har varit här sedan tisdag och kan stanna lite hur jag känner för det, ingen av oss har några tider att passa. Underbart. Tyvärr är vi lite för lite utomhus och njuter av solen och värmen just nu, men vi tar långa promenader på kvällarna i alla fall, när solen färgar trädtopparna gyllengula och den sköna svalkan har inträtt. Frågan är bara varför han nödvändigtvis ska ha så hemskt långa ben, blir svettig av att hålla jämn takt, trots svalkan.

De senaste veckorna har spenderats med att åstadkomma ett nytt namn till ryggtavlan på min B-frack. Måste verkligen komma igång med arbetet att sy på märken på den, samt skaffa ett par byxor till den. Jag ska ha klart det till mottagningen, och nu är det bara en dryg månad kvar till nØllan kommer till KTH. Ser fram emot det. Ser också fram emot att kanske få tag på lite olika jobb snart, även om hösten tenderar att se rätt upptagen ut i allmänhet. Har ju sjukt mycket olika ideella engagemang till hösten.

Sitter just nu och leker med polarens tarot-kort, frågar det keltiska korset när jag ska få tag på en lägenhet, hur det ska gå. Just nu passar korten rätt bra in, det är rätt intressant. Förvisso kan man ju läsa in rätt mycket i de allmänt hållna korten, men sammantaget med vilken betydelse kortens position i korset får så är det lite kusligt på sätt och vis. Men så har jag alltid varit fascinerad av det övernaturliga, sjätte sinnet och allting som inte går att förklara. Vet inte om jag tror på det, men jag vet att det är intressant och att vissa saker faktiskt inte har förklarats av vetenskapen ännu. Skulle verkligen vilja gå till någon som sysslar med spådomar på heltid, eller varför inte ett medium. Inte så mycket för att jag tror att de kommer kunna tala om allt om mig, utan snarare se hur bra de faktiskt är, om de kan säga mer än väldigt allänt hållna saker. Synd bara att det ska kosta en massa så man inte bara kan testa det utan vidare. Nåja, hoppas på min kompis övernaturliga krafter så länge, det är alltid kul att se vad man får ut där.

Nej du, käre läsare, nu tänker jag ge mig ut i den verkliga världen, bortom skärm och tangentbord. Jag återkommer med ett nytt inlägg i bloggen när vädret och mina tankar så tillåter.

Until then...

1 kommentar:

High Power Rocketry sa...

:O) Hi from NYC!